اجراي كارهاي ساختماني اجراي كارهاي ساختماني

mycustomer

اجراي كارهاي ساختماني

 

شركت خط و خاك با بهره‌مندي از تيم مجرب و حرفه‌اي اجرايي، آماده است تا از صفر تا صد مديريت، نظارت و اجراي پروژه‌هاي ساختماني شما را به عهده بگيرد. نظارت و اجرا دو مرحله بسيار مهم در فرايند ساخت‌وساز مي‌باشند؛ به‌طوري‌كه بسياري از فعاليت‌ها مانند نقشه‌كشي ساختمان و يا اخذ مجوزهاي لازم براي كار، جزئي از اين دو مرحله ( نظارت و اجراي كارهاي ساختماني) محسوب مي‌شوند.

با توجه به رشد روزافزون جمعيت در سال‌هاي اخير و احتياج جوامع بشري به مسكن و همچنين با پيشرفت تكنولوژي و پيدايش روش‌هاي نوين ساختمان‌سازي، امروزه توجه به نكات و اصول صحيح اجراي كارهاي ساختماني بيش از هر زمان ديگر اهميت دارد.

در شركت خط و خاك كليه كارهاي مرتبط با معماري و ساخت‌وساز نظير طراحي و پياده‌سازي نقشه‌ها، فونداسيون، انتخاب نوع اسكلت سازه، طراحي فضاهاي داخلي، طراحي سيستم برق‌كشي ساختمان و بسياري موارد ديگر، به‌صورت كاملاً تخصصي و توسط افرادي انجام مي‌شود كه داراي دانش و تجربه كافي درزمينهٔ اجراي كارهاي ساختماني هستند. نكته بسيار مهمي كه بايد بدانيد اين است كه ، بدون بهره‌مندي از اطلاعات و مهارت‌هاي لازم، نمي‌توان در هيچ كاري، ازجمله اجراي كارهاي ساختماني موفق بود.

شركت خط و خاك باسابقه طولاني در ارائه خدمات معماري، طراحي و اجراي پروژه‌هاي عمراني، خدمات متنوع ديگري از قبيل مشاوره و محاسبات ، نظارت، مديريت و اجراي كارهاي ساختمان، مشاركت در ساخت، طراحي حرفه‌اي ساختمان و ويلا، نوسازي و بازسازي ساختمان‌هاي مسكوني و اداري، طراحي داخلي ساختمان، طراحي نما، روف گاردن و… را ارائه مي‌دهد.

 

نكات و اصول اجراي كارهاي ساختماني

طراحي و تعيين استراتژي‌هاي مناسب در اجراي كارهاي ساختماني، بر اساس موقعيت و نوع كاربري ساختمان موردنظر مشخص مي‌گردند. اجراي كارهاي ساختماني، درواقع عينيت بخشيدن به يك طرح مشخص و مطابق با نقشه‌ها و ساير مدارك اجرايي است. اجراي طرح‌هاي ساختماني مراحل گوناگوني مانند برنامه‌ريزي، طرح و محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا، كنترل كيفيت، آغاز بهره‌برداري و حصول اطمينان از پايان موفقيت‌آميز پروژه است.

با توجه به بزرگي و كوچكي طرح و نوع كاربري ساختمان، ماهيت هر يك از مراحل نامبرده تغيير مي‌كند و بنا به‌ضرورت ممكن است برخي از آن‌ها به‌صورت محدود اجراشده و يا با مراحل ديگر ادغام شوند.

هر يك از مراحل اجراي كارهاي ساختماني بايد در چارچوب‌هاي فني، اقتصادي، زيست‌محيطي، زيبايي‌شناسي، اجتماعي و حتي سياسي انجام شود. نكته مهم اين است كه چگونگي اجراي هر يك از اين مراحل تأثير بسيار زيادي در ميزان ايمني ساختمان، عملكرد آينده بنا و عمر مفيد آن دارد.

برخي از اقدامات اوليه براي اجراي كارهاي ساختماني شامل گودبرداري، فونداسيون، اجراي سازه يا اسكلت ساختمان و … است. به‌اين‌ترتيب كه اجراي كارهاي ساختماني با گودبرداري آغاز مي‌شود و سپس فونداسيون يا پي‌ريزي ساختمان اجرا مي‌شود و با اجراي سازه يا اسكلت ساختمان، پروژه وارد مراحل بعدي مي‌شود.

معمولاً در اجراي كارهاي ساختماني، اسكلت‌هاي فلزي، بتني و آجري مورداستفاده قرار مي‌گيرند كه اجراي هركدام از آن‌ها روش‌ها و اصول مربوط به خود را دارد. جالب است بدانيد كه در ساختمان‌هايي با اسكلت بتني، هم‌زمان با سازه، سقف نيز اجرا مي‌گردد و اين يكي از قابليت‌هاي منحصربه‌فرد سازه‌هاي بتني است.

مهندسان همواره توصيه مي‌كنند كه هنگام اجراي كارهاي ساختماني تدابير اجرايي لازم را اتخاذ نماييد تا در مراحل بعدي، ساختمان شما دچار تخريب و دوباره‌كاري نگردد و از بروز حوادث احتمالي و هزينه‌هاي اضافي جلوگيري شود.

همان‌طور كه گفتيم اجراي كارهاي ساختماني نيازمند دانش و اطلاعات كافي مي‌باشد. اگر شما هم به دنبال كسب اطلاعات و افزايش دانش خود در مورد اجراي كارهاي ساختماني هستيد بد نيست با برخي از اصطلاحات رايج در عمليات اجرايي ساختمان آشنا شويد.

برخي از مهم‌ترين اصطلاحات در طراحي و اجراي كارهاي ساختماني شامل موارد زير است.
مدير اجرايي:

مدير اجرايي شخصي است كه از طرف صاحب‌كار براي پيشبرد كل و يا بخشي از پروژه انتخاب مي‌شود. مدير اجرايي بر اساس نظر صاحب‌كار و اختيارات خود، مديريت و كنترل هزينه‌هاي اجراي كارهاي ساختماني را بر عهده مي‌گيرد.

 

اماني:

اماني يكي از روش‌هاي متداول در اجراي كارهاي ساختماني است. به اين صورت كه در اين روش صاحب‌كار يا نماينده و قائم‌مقام او و يا كارفرما يا مجري طرح، در رأس عمليات اجرايي قرار دارد و اجراي كارهاي ساختماني را مديريت مي‌كند و مسئوليت پرداخت هزينه‌ها نيز بر عهده او مي‌باشد.

 

صاحب كار:

بر اساس تعاريف حقوقي، صاحب‌كار شخصي است حقيقي يا حقوقي كه طرح پروژه متعلق به او است.

 

كارفرما:

كارفرما يا مجري طرح شخصي است حقيقي يا حقوقي كه صاحب‌كار تمام و يا بخشي از اختيارات و مسئوليت‌هاي خود را به او واگذار مي‌كند.

 

پيمانكار:

پيمانكار شخصي است حقيقي يا حقوقي كه مسئوليت ارائه خدمات مشخصي را تحت شرايط فني و مالي معين و در مدت‌زماني مشخص به عهده مي‌گيرد.

 

سخن پاياني
شركت خط و خاك با بهره‌مندي از نيروهاي مجرب و متخصص در كليه بخش‌هاي طراحي ساختمان،طراحي داخلي ، نظارت، مديريت و اجراي پروژه‌هاي عمراني، بازسازي و نوسازي ساختمان‌هاي مسكوني و اداري، خدمات مشاوره طراحي و محاسبات، طراحي دكوراسيون داخلي، نما و … آماده خدمت‌رساني به هم‌وطنان عزيز در سراسر كشور است.

بنابراين اگر شما هم به فكر ساخت يا بازسازي محل سكونتتان هستيد و يا از طريق فروش ساختمان كسب درآمد مي‌كنيد، بايد بدانيد كه با طراحي و اجراي درست مراحل ساختمان‌سازي و اجراي كارهاي ساختماني با در نظر گرفتن استانداردهاي ساخت‌وساز، مي‌توان در كنار فراهم كردن خانه‌اي امن و مناسب براي خود و ديگران، به سودآوري بيشتري نيز دست‌يافت.

 

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/14 ساعت: ۱۶ توسط:mycustomerr :